top of page

Een copy…what?

Bijgewerkt op: 1 okt 2022

Regelmatig krijg ik van mensen in mijn omgeving de vraag, "wat doet een copywriter nu eigenlijk juist"? De term copywriting doet niet bij iedereen meteen een belletje rinkelen. En wie beter dan een tekstschrijver herself doet uit de doeken wat de job juist inhoudt en vooral, waarom je eigenlijk een professional zou inhuren. Ik maak je meteen wijzer!


De term copywriter zegt het eigenlijk zelf, een writer van copy, iemand die teksten schrijft dus. En dat mag je zeer letterlijk nemen. Alle soorten tekst, van kort tot lang, van online tot offline tekst, een copywriter doet het voor je.


En een tekstschrijver zet niet zomaar iets op papier. Hij of zij zoekt de juiste woorden en gaat op zoek naar wat jouw doelgroep wil horen. Want wat jouw taak in een bedrijf ook is, sterke teksten tover je niet zomaar snel op papier. Schrijven is een vak op zich. Je kan een opleiding volgen tot copywriter, maar teksten schrijven moet vooral in je vingers zitten.


Wens je in de media te komen met een ijzersterk persbericht? Hoger te scoren in Google met jouw website? Of maandelijks frisse content te brengen naar jouw volgers? Een professional helpt je graag!


Huur je mij als copywriter in?

Ik start steeds met een kennismakingsgesprek. Samen met jou ga ik op zoek naar de kernwaarden van jouw bedrijf, naar wat jouw zaak onderscheidt van

anderen en haar zo uniek maakt. Naar welke mensen wil je je richten en wat typeert hen? Met deze info op zak en jouw specifieke wensen, ga ik aan het schrijven.


Bovendien ga ik als storyteller steeds op zoek naar de verhalen achter jouw business en zet ik deze met plezier voor jou op papier. Want spreken vanuit jouw persoonlijke, authentieke zelf, werkt, je zal zien!


Zin om samen te werken?




Opmerkingen


bottom of page